nio


Ja, jag vet att jag inte är någon BlondinBella. Men jag är upptagen!

Sen jag bloggade sist så har jag hunnit med massvis med saker.
Vi var och åt på The Flamme (ja, det stavas med två m).
Måste vara en av Beijings bästa restauranger, ligger i The Village.
Jag åt oxfile med räka. Hel jävla räka! Men det var skitgott.
Drack Beijings bästa drinkar också. Try em' out!

Jag fick även min första lyckokaka. Kändes som en fullträff.



Har mest vart runt och upptäckt efter det. Beijing är lite som Gävle City; Ingenting förvånar en.
Som ibland utanför min favoritbar, kommer det en man på flakmoppe.
På flaket säljer han djur. Husdjur alltså... Fåglar, hamstrar, kaniner, ekorrar och fiskar.
Skit han förmodligen fångat i parken mittemot.

Handla i Kina är också en upplevelse. Fisk eller skaldjur är populära smaker på allt.
Om någon är sugen så kan jag skicka hem en påse med ost och hummer-chips? Mums!



Idag har vi alla klippt oss. Det var lite nervöst eftersom ingen på salongen kunde engelska.
Jag lackade efter ett tag, tog den billigaste frisören och pekade på en bild.
Men, det kunde inte bli värre än rufset jag redan hade... Så blunda och klipp bara!
Alla hade en varsin assistent också. Som då och då borstade mig i ansiktet med en borste,
höll i hans saxar, serverade mig vatten och tvättade mitt hår.
Postar en före-bild. Ni får en efter-bild någon annan gång.

Sen hände det mest fantastiskaste sen jag kom hit. Jag fick brev!
Det var silvrigt och sött och fint och hade klistermärken.
FRÅN VÄRLDENS BÄSTA LOIS! Jag är kinas gladaste björn nu.





Kommentarer
Postat av: Nettan

Wow - både frimärken och klistermärken!!!

P&K tavelram...

2012-03-28 @ 17:11:52
URL: http://www.granbelladonna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0